Δευτέρα 24 Οκτωβρίου 2011

Οι προκλήσεις που αντιμετωπίζουν Οδοντιατρικοί Σύλλογοι & Ε.Ο.Ο. σήμερα

Μέρος Ι. Ασφαλιστικό Ε.Τ.Α.Α. Τ.Σ.Α.Υ.
H απομείωση (haircut) των κρατικών ομολόγων θα πρέπει να παραμείνει σε λογικά επίπεδα, σημειώνει σε ανάλυσή της στο Εβδομαδιαίο Οικονομικό Δελτίο της η Διεύθυνση Οικονομικών Μελετών της Alpha Τράπεζας. Άλλως, με ανεξέλεγκτη αναδιάρθρωση του ελληνικού χρέους θα κινδυνεύσει με κατάρρευση το τραπεζικό σύστημα (τα ασφαλιστικά ταμεία άραγε;) και θα δημιουργηθεί ντόμινο με θύμα την ευρωπαϊκή οικονομία. Η ύπαρξη πόρων για την ανακεφαλαίωση του ελληνικού χρηματοπιστωτικού συστήματος, μέσω του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας (ΤΧΣ) διασφαλίζει μεν την φερεγγυότητα των τραπεζών και τις καταθέσεις των αποταμιευτών, όχι όμως των ασφαλιστικών ταμείων. Η εμπλοκή του ΤΧΣ θα έχει ως αποτέλεσμα την εκμηδένιση της περιουσίας χιλιάδων μικρομετόχων, αλλά και των ασφαλιστικών ταμείων που προσβλέπουν, είτε στα μερίσματα, είτε στην πιθανή υπεραξία των μετοχών για την αξιοποίηση των αποθεματικών τους.
Η Ελλάδα, με την αρχική συμφωνία της 21ης Ιουλίου 2011 επετεύχθη για την εθελοντική συμμετοχή του ιδιωτικού τομέα στο πακέτο χρηματοδότησης, ανέμενε μία απομείωση ή διαγραφή μέρους του χρέους κατά 21% των θέσεων σε ελληνικά κρατικά ομόλογα που κατέχουν διάφοροι ελληνικοί και ξένοι οργανισμοί με επιμερισμό του βάρους της χρηματοδοτικής βοήθειας προς την Ελλάδα μεταξύ των εταίρων μας στην Ευρωζώνη, των τραπεζών και άλλων χρηματοοικονομικών ιδρυμάτων που κατέχουν ελληνικά κρατικά ομόλογα.
Σήμερα που προτείνεται 50% κούρεμα στα Ελληνικά ομόλογα τόσο οι Τράπεζες όσο και τα ασφαλιστικά ταμεία κινδυνεύουν να καταρρεύσουν άμεσα, πλήρως και μόνιμα. Όσον αφορά τις τράπεζες, αυτές βέβαια θα ενισχυθούν από Ευρωπαϊκά κεφάλαια ή/και θα εθνικοποιηθούν, αλλά για τα ασφαλιστικά ταμεία δεν έχει ληφθεί καμιά πρόβλεψη και απλά οι μελλοντικοί συνταξιούχοι -  αν όχι και οι νυν – δηλαδή οι Έλληνες Οδοντίατροι και λοιποί ασφαλισμένοι θα λάβουν ψιχία αντί σύνταξης.
Δεν μπορεί κανένας να μας υποχρεώσει ή να μας εκβιάσει να δεχθούμε την καταστροφική διαγραφή του 50% του δημοσίου χρέους, η οποία θα ήταν συνώνυμη με την επίσημη χρεοκοπία της χώρας μας ή/και ενεργοποίηση των CDS, ενώ θα κατέλυε την εθνική μας κυριαρχία.
Η αποδοχή της διαγραφής (κούρεμα) είναι απόφαση αποκλειστικά και μόνο της κυβέρνησης (όχι των εκπροσώπων μας στο Τ.Σ.Α.Υ.) κάτι που θα έπρεπε με κάθε θυσία να αποφευχθεί, ιδίως από τους βουλευτές του κυβερνώντος κόμματος, οι οποίοι φέρουν την αποκλειστική ευθύνη για όλα όσα υπογραφούν ερήμην των Ελλήνων, καθώς επίσης για όλα όσα συμβούν.

Η Ε.Ο.Ο. οφείλει να αποφασίσει την ύστατη στιγμή
  • να ορίσει εκπροσώπους της στο Ε.Τ.Α.Α.-Τ.Σ.Α.Υ. με γνώσεις των συγκυριακών οικονομικών ζητημάτων
  • να συνεννοηθεί με τις λοιπές Ομοσπονδίες, ώστε από κοινού να καταθέσουν βιώσιμη μακροπρόθεσμη πρόταση
  • να απεμπλακεί η Πολιτεία από τη Διοίκηση του Ε.Τ.Α.Α
  • να θέσουν την Διοίκηση του E.T.A.A. & την Ελληνική Πολιτεία προ των διαχρονικών ευθυνών και υποχρεώσεων τους (συμμετοχή στη τριμερή χρηματοδότηση)
  • να εξετάσει εναλλακτικές μορφές συνταξιοδοτικών προγραμμάτων

Τετάρτη 5 Οκτωβρίου 2011

Απόφαση-πρόκληση του Δ.Σ. του Ο.Σ.Α.


Στη συνεδρίαση του Δ.Σ. της 3/10/2011 εγκρίθηκε, με 10 ψήφους υπέρ έναντι 3 κατά, η χορήγηση 600 € για έξοδα μετάβασης στη Θεσσαλονίκη και 80 € για εγγραφή στο 31ο Πανελλήνιο Οδοντιατρικό Συνέδριο για κάθε μέλος του διοικητικού συμβουλίου του Ο.Σ.Α. με αιτιολογία την «τόνωση» του συνεδρίου. Σε μια εποχή που οι περισσότεροι συνάδελφοι ζορίζονται να πληρώσουν τα χαράτσια της Πολιτείας και αγωνίζονται να διατηρήσουν ένα αξιοπρεπές εισόδημα ενώ πολλοί μένουν άνεργοι και αναγκάζονται να φύγουν μετανάστες στο εξωτερικό (95 αποχωρήσεις από τον Ο.Σ.Α. το 2010, εκτίμηση για 150 αποχωρήσεις το 2011) τα μέλη του Ο.Σ.Α., όταν ψήφισαν την παρούσα πλειοψηφία του Δ.Σ., εξουσιοδότησαν την λήψη τέτοιου είδους δαπανών;
Στη συζήτηση για το συγκεκριμένο θέμα αν και καταρρίφθηκαν, όλα τα έωλα “επιχειρήματα” υπέρ της χρηματοδότησης του παραπάνω σκοπού, (επισημάνθηκε για ποιά στήριξη του 31ου συνεδρίου μιλάμε, όταν μόνο τα 80 € κατευθύνονται προς το συνέδριο, ενώ τα 600 € καλύπτουν δαπάνες μετακίνησης, διαμονής και δημοσίων σχέσεων «τονώνοντας» όχι το συνέδριο αλλά την οικονομία της Βόρειας Ελλάδος) η προειλημμένη απόφαση πέρασε με συντριπτική πλειοψηφία. Τέλος, η επίκληση του προεδρείου, ότι αφού δεν πιθανολογείται να μεταβούν όλα τα 13 μέλη του Δ.Σ., η δαπάνη θα είναι… μικρή και άρα συνιστά κινδυνολογία η επίκληση υπερβολικής δαπάνης από τους αντιτιθέμενους, κυρίως αποδεικνύει τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζονται οι εισφορές των συναδέλφων.
Την πρόταση καταψήφισαν οι συνάδελφοι:
Πάνος Μωραΐτης, του συνδυασμού Αντιστεκόμαστε
Βασίλης Σταθόπουλος του συνδυασμού Πρωτοβουλία Επαγγελματιών Οδοντιάτρων Αττικής (Π.Ε.Ο.Α.)
Βασίλης Καλαμάτας του συνδυασμού Ανεξάρτητη Οδοντιατρική Φωνή.

Η Π.Ε.Ο.Α., τιμώντας την εμπιστοσύνη των συναδέλφων, σε μια προσπάθεια αναθεώρησης της απόφασης για λόγους αρχών, προτίθεται να ζητήσει επαναφορά του θέματος σε προσεχή ημερήσια διάταξη, εφόσον έχει τη στήριξη μέσω συλλογής υπογραφών από τα μέλη του Ο.Σ.Α.

Εισήγηση για τη λήψη απόφασης ανταλλαγής των ομολόγων Ελληνικού Δημοσίου του ΕΤΑΑ –ΤΣΑΥ


Παρούσα κατάσταση
Στην παρούσα χρονική στιγμή το άλλοτε ισχυρό ασφαλιστικό ταμείο Τ.Σ.Α.Υ. τόσο όσον αφορά στα αποθεματικά όλων των κλάδων του, όσο και στην δημογραφική σύνθεσή του, έχει καταρρεύσει από οργανωτικής και λειτουργικής πλευράς, ενώ ζητούμενο είναι η οικονομική του βιωσιμότητα. Σύμφωνα με την τελευταία αναλογιστική μελέτη του 1997, τα δεδομένα που “στηρίζουν” την βιωσιμότητα του Ταμείου μέχρι το 2015 έχουν πλήρως ανατραπεί.
Το κράτος οφείλει μέχρι τον Φεβρουάριο 2011 272.610.031 € στον τομέα σύνταξης & 93.206.745 € στον τομέα υγείας, άρα συνολικά 365.816.776 €, ενώ έχουν χαθεί από χρηματιστηριακές μετοχές 105.457.211,14 € (λόγω της σημερινής οικονομικής συγκυρίας οι απώλειες θα είναι τραγικά αυξημένες).
Ακόμη, σύμφωνα με το περιουσιολόγιο της 10ης Φεβρουαρίου του 2011, το Ε.Τ.Α.Α. – Τ.Σ.Α.Υ. διαθέτει Ομόλογα του Ελληνικού Δημοσίου ονομαστικής αξίας 239.259.608 €, περιλαμβανομένου άγνωστου ποσοστού «τοξικών ομολόγων» επί του συνόλου και άνευ εκτίμησης σημερινής αξίας και μετρητά κατατεθειμένα στην Τράπεζα της Ελλάδος ύψους 812.747.613 €. Οι καταθέσεις μετρητών στην Τράπεζα της Ελλάδος, δυστυχώς όπως πληροφορηθήκαμε έχουν με τη σειρά τους επενδυθεί σε ομόλογα του Ελληνικού Δημοσίου που δεν περιλαμβάνονται στα παραπάνω 239.259.608 €., χωρίς να είναι γνωστή η ακριβής συνολική αξία τους. Από την ειδησεογραφία τα Ελληνικά Ομόλογα ρευστοποιήθηκαν στο 55% περίπου της ονομαστικής τους αξίας από φαρμακευτική πολυεθνική εταιρεία στην κεντρική Ευρώπη, ενώ η ΕΚΤ τα δέχεται στο 50% της αξίας τους ως εγγύηση για παροχή ρευστότητας στις Ελληνικές Τράπεζες. Συμπερασματικά θα μπορούσε να υποστηριχθεί, ότι ένα συντριπτικά μεγάλο ποσοστό της διαθέσιμης περιουσίας των ασφαλισμένων του Ε.Τ.Α.Α.–Τ.Σ.Α.Υ. είναι τοποθετημένο σε ομόλογα του Ελληνικού Δημοσίου, ποσοστό το οποίο αυξάνεται σχετικά όσο οι λοιπές επενδύσεις, όπως οι χρηματιστηριακές μετοχές, απαξιώνονται εξελικτικά.

Οριοθέτηση του προβλήματος: Ομολογιακές αξίες
Με βάση το ισχύον αναδιανεμητικό σύστημα της κοινωνικής ασφάλισης που εφαρμόζεται στο Ε.Τ.Α.Α.–Τ.Σ.Α.Υ., οι παράμετροι που συντηρούν την οικονομική επιβίωσή του και άρα την εξασφάλιση του ρόλου του, ο οποίος είναι η παροχή σύνταξης, υγείας και προνιακού εφάπαξ, εξαρτάται από τις εισφορές των νυν εργαζομένων και εργοδοτών, την αξιοποίηση των αποθεματικών του και την συμμετοχή της Πολιτείας στο πλαίσιο της τριμερούς χρηματοδότησης.
Η κρατική χρηματοδότηση ύψους 12.200.000.000 δραχμές ετησίως, σε αντικατάσταση του κοινωνικού πόρου που με πράξη Νομοθετικού περιεχομένου (Φ.Ε.Κ. 226/7.11.97 τ.Α’) καταργήθηκε, ουδέποτε κατατέθηκε στο Ταμείο.
Λόγω έλλειψης μηχανοργάνωσης των υπηρεσιών του Ταμείου η εισφοροδιαφυγή και εισφοροαποφυγή, ιδίως σε περιόδους κρίσης, καθίστανται εξαιρετικά ανεξέλεγκτες.
Τέλος, το κύριο βάρος της οικονομικής βιωσιμότητας αναζητείται κυρίως σε περιόδους απαξίωσης του Ελληνικού Χρηματιστηρίου και καθοδικής κίνησης των ακινήτων αξιών, στο τμήμα κινητών αξιών σταθερής απόδοσης, οι οποίες αφορούν ομολογιακές αξίες.
Το κρίσιμο ερώτημα που τίθεται στην συγκεκριμένη χρονική στιγμή είναι: τώρα που οι σταθερής απόδοσης τίτλοι καθίστανται ο ακρογωνιαίος λίθος της βιωσιμότητας του ταμείου μπορούν να παίξουν το ρόλο που τους ζητείται με «κούρεμα» σε ποσοστό 21% της αξίας τους;

Εναλλακτικά σενάρια -τεκμηρίωση
Υπάρχουν δύο εναλλακτικά σενάρια. Και στα δύο αυτά σενάρια ουδείς μπορεί να υποχρεώσει το Ταμείο να αποδεχθεί μείωση της ονομαστικής αξίας των ομολόγων, γιατί αυτό θα σήμαινε κατάλυση της ιδιωτικής περιουσίας. Ας υποθέσουμε, ότι η απάντηση του εκπροσώπου της Ε.Ο.Ο. είναι αρνητική στην ανταλλαγή των ομολόγων. Έστω, ότι αυτός πείθει τους λοιπούς εκπροσώπους των υγειονομικών στο ακραίο σενάριο, εάν όλοι είναι αντίθετοι και καταλήγει ως ενιαία θέση του Ε.Τ.Α.Α.–Τ.Σ.Α.Υ. η μή ανταλλαγή ομολόγων. Τι θα συμβεί; Παραμένουν οι παλαιοί τίτλοι υπό το Ελληνικό δίκαιο και αν πτωχεύσει η Πολιτεία οποιαδήποτε στιγμή μέχρι την λήξη τους δεν έχουν καμία αξία. Εάν δεν πτωχεύσει το Ελληνικό κράτος, πάλι χωρίς εμπράγματη ασφάλεια, τα ομόλογα θα ρευστοποιηθούν κατά το δοκούν χωρίς το Ε.Τ.Α.Α.–Τ.Σ.Α.Υ. ως Ταμείο να έχει οποιαδήποτε γνώμη.
Εάν ο εκπρόσωπος της Ε.Ο.Ο. τώρα αποδεχθεί τη μείωση της αναφερόμενης ονομαστικής αξίας των ομολόγων κατά 21%, δηλαδή ανταλλαγούν παλαιοί τίτλοι με νέους στο 79% της αρχικής αξίας τους, τότε οι νέοι τίτλοι εφόσον έχουν την κάλυψη του ευρωπαϊκού μηχανισμού στήριξης (EFSF) είναι πιστοληπτικής ικανότητας ΑΑΑ, όπως φημολογείται, και έχουν εμπράγματη ασφάλεια εξασφαλίζεται η ονομαστική τους αξία είτε συμβεί πτώχευση της Ελληνικής Πολιτείας είτε όχι. Το σενάριο αυτό δεν εξασφαλίζει την μη απαξίωση των τίτλων πριν οριστικοποιηθεί το ποσοστό της υποβάθμισης όχι μόνο κατά 21% αλλά και σε μεγαλύτερο ποσοστό όπως διαρρέει στον τύπο.
Ως κατ’ αντιστοιχία παράδειγμα θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί στην θέση ενός κατόχου ομολόγων η θέση ενός πελάτη με χρέος σε κάποια επιχείρηση. Εάν ο πελάτης ήταν διατεθειμένος να καταβάλει το 79% του χρέους του με αναγκαία και ικανή συνθήκη τη διαγραφή του υπολοίπου χρέους, ο επιχειρηματίας θα συναινούσε σε δύο διαφορετικές περιπτώσεις: (α) εάν υπήρχε πιθανότητα χρεοκοπίας του πελάτη, είτε (β) εάν υπήρχε άμεση ανάγκη ρευστοποίησης των τίτλων, είτε εάν συνέτρεχαν και οι δύο περιπτώσεις.

Επίλογος
Αν συντρέχουν οι παρακάτω προϋποθέσεις αθροιστικά:
·           εάν τα ομόλογα του Τ.Σ.Α.Υ. αντικατασταθούν με ΑΑΑ του μηχανισμού EFSF και
·           δεν αιτηθεί νέα μείωση της ονομαστικής τους αξίας
τότε ο εκπροσώπος της Ε.Ο.Ο. στο ΤΣΑΥ θα μπορούσε να αποδεχθεί τη μείωση της ονομαστικής αξίας των τίτλων κατά 21%, γιατί ακόμη και σε περίπτωση ελεγχόμενης πτώχευσης (ελεγχόμενη πτώχευση έχουμε όταν υφίσταται και λειτουργεί συμφωνία αποπληρωμής των αμετάκλητων υποχρεώσεων, εν προκειμένω των ομολόγων, σε διαφορετικές ημερομηνίες από τη λήξη τους) υφίσταται εμπράγματη εξασφάλιση του 79% του επενδυμένου κεφαλαίου.

Αν δεν συντρέχουν οι παρακάτω προϋποθέσεις (που ο εκπρόσωπος της Ε.Ο.Ο. οφείλει να γνωρίζει) δηλαδή:
·           ανταλλαγή ομολόγων του Ελληνικού Δημοσίου που υπάρχουν στο χαρτοφυλάκιο του Ε.Τ.Α.Α.-Τ.Σ.Α.Υ. με καλυμμένα ομόλογα (ομόλογα με υπαγωγή δικαιοδοσίας σε Βρετανικά δικαστήρια - σύνδεση με εμπράγματη ασφάλεια)
·           άμεση και αδήριτη οικονομική ανάγκη ρευστοποίησης των ομολόγων
·           εκτίμηση ότι ο εκδότης θα πτωχεύσει
·           έμμεση πίεση - τιμωρία μη συμμόρφωσης και αποδοχής της συμφωνίας ανταλλαγής από την Πολιτεία
οποιαδήποτε αποδοχή haircut είναι επιζήμια για τη βιωσιμότητα του Ε.Τ.Α.Α.-Τ.Σ.Α.Υ. και κατ’ επέκταση για το συνταξιοδοτικό σύστημα των επερχομένων γενεών των Οδοντιάτρων.

Η Πολιτεία θα πρέπει να πεισθεί, ότι εφόσον τα αποθεματικά των ασφαλιστικών ταμείων στην Ελλάδα δεν αποτελούν κερδοσκοπικά κεφάλαια ιδιωτών να εξαιρεθούν διαχρονικά από εθελοντική μείωσης τους γιατί αλλιώς θα προκαλέσουν εμμέσως μεγαλύτερα δημοσιονομικά προβλήματα από όσα η μείωση πιθανολογείται ότι θα άρει, ακόμη και στη περίπτωση που η Ελλάδα θα φθάσει σε πρωτογενή πλεονάσματα.

Ο εκλέκτορας της Ε.Ο.Ο. Βασίλης Σταθόπουλος απαντά στο Δ.Σ. της Ε.Ο.Ο.


Αγαπητέ κε Πρόεδρε & μέλη του Δ.Σ.,

Με την επιστολή σας με αρ. πρ. 1083 Φ 43/ 21-9-2011, ενημερωθήκαμε ότι «…αν με τις γνώσεις τις οποίες διαθέτουμε περί χρηματοοικονομικών μπορoύμε να επωμισθούμε ευθύνες για την πορεία των ταμείων μας και να συναινέσουμε ή όχι…» αναφορικά με την ευθύνη που έχετε αναλάβει ως εκπρόσωποι της Ε.Ο.Ο. στο θέμα της αιτούμενης ανταλλαγής ομολόγων του Ε.Τ.Α.Α.-Τ.Σ.Α.Υ. που έθεσε με επιστολή του ο Υπουργός κ. Βενιζέλος.
Επί του προκειμένου θα ήθελα να σας αναφέρω τα ακόλουθα αφού ο χρόνος που μας παρατέθηκε στην Γ.Σ. ήταν ασφυκτικά περιορισμένος για μια ενδελεχή αντίστοιχη με τη σοβαρότητα του θέματος συζήτηση:
·                Συμφωνώ με τον αξιολογικό χαρακτηρισμό που έκανε το Δ.Σ. της Ε.Ο.Ο., ότι πρόκειται περί ενός ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ σοβαρού θέματος, διαφωνώ όμως ότι την τύχη του Τ.Σ.Α.Υ. πρέπει να την εμπιστευθούμε στην Κυβέρνηση, όπως αφήνετε να εννοηθεί στην επιστολή σας. Με δεδομένο ότι πρόκειται για δικές μας αποταμιεύσεις & το κράτος δεν συμμετέχει, εμείς είμαστε εκείνοι που οφείλουμε αφού διαμορφώσουμε υπεύθυνη γνώμη να διατυπώσουμε την απάντηση.
·                Μόνο κατατοπιστικό δεν μπορεί να χαρακτηρισθεί το υλικό που μοιράσθηκε σε σχέση με το θέμα των ομολόγων φερόμενης αξίας 239.259.608 €. Φωτοαντίγραφο της επιστολής του Υπουργού κ. Βενιζέλου δεν περιλαμβανόταν αν και είχε προαναγγελθεί και οι κακέκτυπες φωτοτυπίες που έφθασαν στα χέρια των εκλεκτόρων, χωρίς υπογραφές, δεν αποτελούν επαρκές υλικό για την διαμόρφωση άποψης.
·                Η έλλειψη εισήγησης για το σοβαρότατο θέμα της περιουσίας του Ταμείου μας προς τους εκλέκτορες από ένα δευτεροβάθμιο όργανο που διαθέτει νομικό σύμβουλο, φοροτεχνικό γραφείο και οικονομικά μέσα, που θα επέτρεπαν να ζητηθεί εξειδικευμένη γνώση, μας εξέπληξε.

Με την ιδιότητα του εκλέκτορα αν και πλημμελώς ενημερωμένος από την Ε.Ο.Ο., μη οικονομολόγος και μη κάτοχος των δικών σας εν γένει δυνατοτήτων οικονομοτεχνικής υποστήριξης, θα επιχειρήσω να ανταποκριθώ στο αίτημα του Δ. Σ. της Ε.Ο.Ο. για έκφραση άποψης μέσα στην ασφυκτική προθεσμία που τέθηκε από την Πολιτεία έως την 15-10-2011. Προσπαθώ με τον τρόπο αυτό αφενός να συνδράμω στο έργο σας αλλά και να ανταποκριθώ στην ευθύνη, που μου έχουν αναθέσει οι συνάδελφοί μας, να τους εκπροσωπώ τόσο στο Δ.Σ. του Ο.Σ.Α. όσο και στη Γ.Σ. της Ε.Ο.Ο.
Σας επισυνάπτω, λοιπόν την προσωπική μου εισήγηση & άποψη για το θέμα της ανταλλαγής ομολόγων, που διατύπωσα βασισμένος στην περιορισμένη πληροφόρηση που έχω αλλά και στην κοινή λογική. Έχετε αποδεχθεί την ευθύνη να μας εκπροσωπείτε στο Ε.Τ.Α.Α. –Τ.Σ.Α.Υ. και η εισήγησή αυτή, ευελπιστώ να σας φανεί χρήσιμη σε συνδυασμό με την άμεση πληροφόρηση που διαθέτετε και την δυνατότητα να ζητήσετε εξειδικευμένη υποστήριξη, αν και δεν διεκδικεί το αλάθητο και δεν ζητώ απαραιτήτως να την υιοθετήσετε.
Τέλος, κατανοώ το βάρος που φέρετε εσείς και το Δ.Σ. στη δεδομένη δύσκολη χρονική συγκυρία, αλλά ασπαζόμενος τη ρήση του Α. Κάλβου «Θέλει αρετή και τόλμη η ελευθερία», που υπαγορεύει να στοχαζόμαστε ελεύθερα και να παίρνουμε αποφάσεις υπηρετώντας το συμφέρον των πολλών, δεν θα δίσταζα ούτε στιγμή να παραιτηθώ από τη θέση μου και να αφήσω κάποιον που να είναι σε θέση να δώσει λύση όσο υπάρχει επιλογή, γιατί αν αργήσουμε δεν θα έχουμε επιλογές και οι λύσεις θα είναι καταστροφικές για τα μέλη που καλούμαστε να εκπροσωπήσουμε.

Ο Ο.Σ.Α. έχει αργήσει...


Με αφορμή μια ακόμη γενικευμένη αναθεώρηση της φορολογικής πολιτικής ένα νομοσχέδιο οικονομικού περιεχομένου πρόκειται να κατατεθεί παράλληλα με τον προϋπολογισμό του 2012, την πρώτη Δευτέρα του Οκτωβρίου 2011, όπως έχει ανακοινώσει το Υπουργείο Οικονομικών.
Εκφράζοντας τη θέση της Π.Ε.Ο.Α. και σε συνέχεια της πρότασης για σύγκλειση της Επιτροπής Επαγγελματικών Θεμάτων, στο Δ.Σ. του Ο.Σ.Α. της 12ης Σεπτεμβρίου 2011, θα παρακαλούσαμε να γίνει άμεση σύγκλειση της Επιτροπής, με τα ακόλουθα προτεινόμενα θέματα:
1)  Δημιουργία φακέλου φορολογικών προτάσεων – θέσεων Ο.Σ.Α.
2)  Υποβολή προτάσεων προς Υπουργείο Οικονομικών για επικείμενο φορολογικό νομοσχέδιο.
3)  Δημιουργία φακέλου συνταξιοδοτικών θεμάτων.
4)  Διοργάνωση ημερίδας ΟΣΑ με επαγγελματικά θέματα.
5) Σύνταξη και δημοσίευση ενημερωτικού σημειώματος για την απελευθέρωση του οδοντιατρικού λειτουργήματος στο περιοδικό του ΟΣΑ.
6)  Υποβολή κανονισμού εσωτερικής λειτουργίας της επιτροπής επαγγελματικών θεμάτων.
7)  Συζήτηση και λήψη απόφασης για δημιουργία ομάδων εργασίας για επιμέρους θέματα.
Από τη συνεδρίαση αυτή θα μπορούσε να προκύψει ένα κείμενο αιτημάτων με αποδέκτη το Υπουργείο Οικονομικών, τη στιγμή ειδικά, που το ίδιο το Υπουργείο το ζητά. Θα μπορούσε να υποβληθεί στην Ε.Ο.Ο. η οποία ενοποιώντας το με πιθανά υπομνήματα και άλλων Συλλόγων θα μπορούσε να το προωθήσει, ασχέτως αν πρόκειται για προσχηματικό διάλογο ή μη. Πιστεύουμε, ότι και αν ακόμη πρόκειται για προσχηματικό διάλογο είμαστε υποχρεωμένοι να προσέλθουμε με προτάσεις δίκαιης φορολόγησης της Οδοντιατρικής οικογένειας. Θα πρέπει να υποβάλλουμε δίκαιες και λογικές θέσεις για τον κλάδο μας αφού:
· ιστορικά η Ελληνική Πολιτεία δεν ζητά τη γνώμη μας πριν νομοθετήσει πλην ελαχίστων εξαιρέσεων.
· δεδομένου του αρνητικού κλίματος για τα επερχόμενα οικονομικά μέτρα της Κυβέρνησης, υποθέτουμε ότι θα γίνει κάθε προσπάθεια από πλευράς Υπουργείου Οικονομικών να κάνει «δεκτές» προτάσεις κοινωνικών φορέων για να εμφανισθεί το τελικό πολυνομοσχέδιο ως συγκερασμός ευρύτερης κοινωνικής συναίνεσης με την προϋπόθεση κατά δήλωση του Υπουργείου ότι οι προτάσεις είναι με εγγύηση ισοδυνάμου αποτελέσματος (χωρίς να διαταράσσεται δηλαδή η εφαρμογή του μεσοπρόθεσμου Ν. 3986).
· Θα είναι μία από τις λίγες περιπτώσεις που προστρέχουμε ως κλάδος πριν από την ψήφιση Νόμου που μας αφορά, ώστε αν όχι να συνδιαμορφώσουμε, τουλάχιστον να στερήσουμε το επαναλαμβανόμενο επιχείρημα της Πολιτείας: τώρα ήρθατε;